Påskhelgen

Vilken påskhelg det varit alltså! Både positivt och negativt sett. Jag har suttit från morgon till kväll med hemtentan sedan i tisdags fram till måndag natt kl. 00.00. Däremellan blev det påskmiddag här hemma med lite släkt på lördagen men jag satt och skrev under dagen ändå. Sedan på kvällen så åkte jag till Överum och mötte upp Patrik o Simon för att fortsätta med tåget till Västervik. Det blev sedan lite förfest hos Axel och sedan utgång på Harrys för några av oss och några till Palladium. Det blev iaf en riktigt härlig kväll (dock lite mycket dricka samt långa promenader! ^^) framåt natten blev det sedan att skynda till bussen för att åka tillbaka till Överum för lite sömn (med betoning på LITE).

På söndagen åkte jag över till Mattias för att gå en snabb husesyn innan jag skulle hem och fortsätta med tentan.. Men det försvann visst några timmar där under förmiddagen av någon konstig anledning och plötsligt hade halva dagen gått ^^ men väl hemma hade jag gott om energi till att köra järnet med tentan och fick massor gjort :)

Måndagen ägnades helhjärtat åt tentan förutom två vändor till viken för att skjutsa på Malinda. Lagom när klockan slog tolv var jag äntligen klar och hade lyckats korta ner den till rätt omfång. På tisdagsmorgonen blev det att gå upp tidigt och åka till Linköping för att lämna in tentan och gå på kursintro till examensarbetet. Därefter åkte jag direkt tillbaka till väster och sedan fortsatte jag, mamma o pappa ner till Tuna för att fira morfars kusin som fyllde 80år :)

På kvällen sen var jag helt slut men hade ändå svårt att sova och vaknade till och från hela natten/morgonen. Idag sen blev det förmiddagspromenad med mamma, Malena o Maximilian och så Zookie såklart :) sedan har jag kollat runt lite på arbetsmarknaden inför hösten, och det känns ju inte jättepositivt precis! Ringde och frågade om det fanns någon möjlighet att jobba lite extra på Kårtorp i sommar men hon hade redan fyllt alla platser utom i köket så det lät rätt så kört. Hon skulle ringa in mig vid nödfall sa hon.

Jag har funderat lite på om det finns några läger i närheten där jag kan vara ledare, dock lär ju det bli ideellt i så fall. Jag ska åtminstone jobba lite på loppisen, men det är ju ingen direkt inkomstkälla precis. Som tur är har jag ju en del sparat åtminstone.

Aja.. Har fixat ordning lite på rummet idag och hängt upp tavlor som jag gjort för länge sen. Nu börjar det bli dags att sova snart känner jag så jag orkar upp imorrn.

//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0