Motivationen flyr sin kos

Det är lustigt hur man vissa dagar känner att man har hur mycket motivation som helst till att ägna sig åt skolarbetet, sen börjar man och kör fast på nån liten grej och sedan är motivationen som bortblåst?!

För dem som inte listat ut det än så var detta en sån dag... Jag hade typ två timmar effektiv tid i förmiddags och sedan dess har jag bara hattat mig fram lite tafatt och egentligen inte kommit någonstans med någonting (förutom städning och rensning i lägenheten såklart!).

Nu ikväll har jag iaf varit duktig och läst inför morgondagens föreläsning - men är inte klar än! Blivit lite avbrott med sms, telefonsamtal och facebook mellan raderna, men nu blir det hårdkörning sista sidorna så jag får sova sen :)

Ett litet citat ur kurslitteraturen; "The Study of Language" - Yule

"You may also notice, the next time you're getting some, that the sounds of relaxation and pleasure typically contain lower vowels." (38)

//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0