Uppdatering

Det var visst ett tag sedan jag uppdaterade nu...

Hade VFU vecka 17 så då fanns det inte mycket tid över. Det var en psykiskt ansträngande vecka med en massa problem i klassrummet. Framför allt två killar som ständigt strulade. Ibland börjar jag nästan tvivla på hur jag ska klara av att vara lärare. När man möter vissa elever blir man nästan mörkrädd... sedan ser man sig omkring i resten av klassen och ser alla andra. Jag vill verkligen arbeta som lärare och känna att jag gör någon nytta.. att få hjälpa barn att utvecklas och lära sig nya kunskaper. Men allting runtikring känns inte lika lockande. Men det blir väl lättare med tiden.

Lucas kom hit i veckan. På torsdagkvällen var vi på Gula huset med Bea & Patrik och åt planka. Sedan följde jag med ner till Figeholm över helgen. Vi åt på Cecil, eldade ris, umgicks med Rasmus o Elvis med mera och firade Valborg. Det blev grillning hos Elvis först och sedan ner och titta på brasan en snabbis och sedan lite festande hos Rasmus och Oliver. Lite bakishäng med Lucas, Rasmus och Elvis. Blev en del sömn i soffan med eftersom jag vaknade upp med världens förkylning. Skulle ha åkt hem på kvällen, men vågade inte eftersom jag var så trött så det blev att åka på onsdagsmorgonen istället när Lucas begav sig mot London.


Skola ons-fre och sedan var jag till Skärblacka för att hälsa på Elin och småtöserna tillsammans med mamma, Lisbeth och Mona. Vi åt fikabuffé på cafét där och sedan var vi på loppisen hos Erikshjälpen innan vi åkte hem till Elin & Henka. Där blev det husesyn och så åt vi spaghetti och köttfärssås. Efter det skjutsade vi hem Mona och begav oss hem till väster. Stannade till och handlade i Söderköping också på vägen. På kvällen blev det att rensa i garderoben.

Söndagen blev det att jobba på Rickys sjöbod/Morsans loppis :) Men när jag kom till Kårtorp för att hämta nyckeln så fanns den inte! Det tog drygt en timma innan vi lyckades få tag i den, så det blev lite fika med kollegorna på Kårtorp innan jag kunde sätta igång och jobba. Var massor med folk under dagen så jag fick en hel del sålt vilket var kul :) Jag hann dessutom med att plugga en hel del vilket var skönt. På kvällen sen kom Lucas så åt vi Tacos hos mamma och pappa innan vi åkte vidare till Linköping.

Hade redovisningar hela måndagen från våra studiebesök hos kyrkor och samfund (Jehovas vittnen för oss). Vi fick beröm för att vi höll oss så sakliga och objektiva och inte gjorde narr av dem på något sätt, så det är ju alltid något. Mer än man kan säga om vissa andra...

Efter skolan blev det att åka till lite affärer innan vi åkte hem för lite myskväll framför disney. Igår var jag ledig så då tog vi det lite lugnt. Fixade iordning min cykel, lagade mat och slappade innan Lucas åkte hem. Sedan gick jag på en rask promenad runt skägget medan solen gick ner. Jag fick ett ryck och rensade bort en massa skor jag inte använder med.



Idag hade vi föreläsning och grupparbete, skulle ha varit på föreläsning om dyslexi med ikväll, men den blev inställd. Så jag har rensat garderober istället ;) men har bara hunnit med underkläder och tjocktröjor. Nu blir det nog sängen så jag orkar upp imorgon. Tänkte gå upp hyfsat för en gång skull. Sen blir det väl att åka hem till väster antingen imorrn eftermiddag eller fredag morgon beroende på väder och vind.

//M.

*~* Fjärilar i magen *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0