Happy times

Tillbaka i Linköping igen nu då efter några trevliga dagar hemma i Väster och nere i Figeholm :) I torsdags pallrade sig mamma och jag iväg till Tryserum och fikade o köpte lite lotter. Sedan åkte vi till Ringarum och köpte massa blommor på Trollbindande blommor och ting. Vi tömde våra plånböcker på kontanter ner till sista kronan för att ha råd med allting (eftersom de inte hade hunnit få sin kortmaskin än, men nu är den där!) På vägen hem  stannade vi till på Klädladan och köpte lite skor och kläder dessutom ^^

På fredagen bar det av till Lucas igen. Helgen spenderades dels på Västragård där vi var med och chillade på lägret (fick massa flashbacks från tiderna som "Vi unga"-ledare!). Det var 67 ungar som struttade runt så det var full fart. Blev att sitta vid lägerelden hela kvällen sen,, mys :) Blev lite grillning hos Lucas föräldrar och kolla fotboll på lördagen. Tittade till deras hästar en sväng med. Sen blev det även att rensa avlopp och åka till Västervik på söndagen. Vi var till Dollarstore och så hälsade vi på i Ella o Davids nya lägenhet. Jättemysig var den :) Blev att käka pizza där innan vi åkte hem igen. Söndagskvällen halvsov jag i soffan medan grabbarna spelade tv-spel för fullt.

Åkte hem till Linköping igen imorse för att gå på föreläsning kl.10. Det var precis att jag hann hem emellan så jag kunde byta till tunnare byxor. Vädret har ju varit superhärligt idag! Satt ute och solade i bikini medan jag pluggade efter att jag kommit hem från skolan förut. Dessvärre försvinner solen från min uteplats ganska snart. Jag får se till att införskaffa en ny picknickfilt (eftersom min gamla mystiskt försvann sist jag använde den!) så jag kan lägga mig ute på gräset på eftermiddagarna ;) Har fortsatt spåna lite på hur det någorlunda enkelt går att fixa iordning på uteplatsen med, så nästa vecka lär det bli kroppsarbete!

Ikväll gäller det att försöka komma i säng tidigt så jag får ta igen lite missad sömn. Jag har inte sovit ordentligt på över en vecka nu på grund av min ömma hals. Den är fortfarande långt ifrån bra, men jag hoppas ändå på att kunna somna och få fortsätta sova inatt. Får väl se hur det blir med den saken...


//M.

*~* Don't worry, be happy *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0