Tripp till Skövde

Då var man hemma i Linköping igen nu då efter en helg i Skövde samt lite familjetid hemma i Väster :) Åkte hem till Väster i torsdagskväll. Mamma och jag bytte bil så hämtade jag upp Natta och Issa på fredagen och så åkte vi tillsammans upp till Sara och Markus i Skövde(för att fira att Markus fyllt 25!) :) Vi stannade till på Rasta i Ödeshög på vägen och käkade varsin hamburgare. Vi fick oss ett rejält skratt då Issa hade skruvat av locket (som var täppt) på pepparkaret utan att Natta sett det,, så när Natta skulle ta lite peppar på ketchupen fick hon hela innehållet på tallriken, inklusive locket xD Kommentaren löd: "Vi peppar verkligen inför Skövde!" Fortsatte sedan färden och hamnade efter några långsamtgående fordon lagom när vägen smalnade av och det inte gick att köra om.. det var skaplig bilkö både före och efter oss. Irriterande! Men men, vi kom fram så småningom (efter att gps:en villat in oss på fel vägar ett tag i Skövde dessutom! haha). På kvällen sen blev det Tacos och "Ryktet går" :)

Lördagen blev det duschschema då vi var 6 pers som skulle göra oss i ordning före kl 15 (varav 5 tjejer kanske jag borde påpeka ^^). Natta, jag och Sara gick in till centrum en sväng för ett besök på Gina Tricot, systemet (x2) samt Willys. När alla gjort sig klara blev gick vi till någon pizzeria i närheten, jättegott! Sedan blev det att gå till festlokalen och förberda lite innan gästerna började droppa in. Det blev en hel del nya namn och ansikten att försöka lägga på minnet! En del mer än andra kanske. Det blev hur som helst en riktigt trevlig kväll :)

Var lite lagom bakis när jag vaknade men inte så farligt ändå! Söndagen försvann sedan i en väldans fart... Helt plötsligt var klockan tre och det blev brådis att laga mat då Elin skulle med tåget vid fyra. Förr oss blev det inte att åka hemåt igen förrän bortåt sextiden. Vi stannade till på Hotell Vetterleden för en fika på vägen :) Var hemma strax före elva. Hamnade vid datan en stund sen sängen typ direkt och försöka sova ifatt all missad sömn! Fredagen sov jag i princip ingenting, lördagen däremot blev det några timmar åtminstone. Tur det kanske med tanke på att jag var den enda med körkort så fanns ju inte mycket valmöjligheter angående vem som skulle köra hem sen...

Imorse tog jag en välbehövlig sovmorgon! Sedan blev det en lång och härlig promenad med Zookie i strålande väder :) Hon gick som en ängel nästan hela vägen! Matte var så stolt så ;) Vi var ute i lite över en timme så det blev gott om frisk luft. Pappa hade förberett fikat när vi kom tillbaka. Sedan kom mamma hem från jobbet med. Jag satte mig ute i solen och läste kurslitteratur tills det var dags för mat. Efter det passade jag på att tvätta bilen med, så nu är min guldklimp ren igen ^^ Känner att det åter börjar vara dags för sängen (har nog egentligen varit det i några timmar nu!). Just nu är jag väldigt glad för min nya 140 säng,, den känns väldigt lockande! ;)



//M.

*~* Sweet dreams *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0