Tentamensskrivning - Check!

Jag kom inte säng förrän bortåt halv två inatt och sedan upp vid 6 igen för att hinna duscha och piggna till lite innan tentan. Fick lite smått panik när vi fick ut tentan och jag läste första frågan... jag hade absolut ingen aning om vad jag skulle skriva på den, för det var sådant vi knappt tagit upp på föreläsningarna så det hade vi inte pluggat något på. Sen skummade jag igenom de andra frågorna och kände att jag åtminstone kunde få ner något svar på varje fråga så då lugnade sig nerverna lite. När jag väl kom igång att skriva så kom jag på mer och mer allt eftersom! På religionsfrågan fick jag dock lite blackout igen och kunde inte komma på vilken högtid som hörde till judendomen och vilken som var Islam, men tillslut kom jag på det ;) Jag blandade ihop högtiderna lite när jag började beskriva dem med, men jag kom på mitt misstag så jag kunde rätta till det iaf. Allt som allt kändes det ganska okej efteråt faktiskt, jag borde få ihop tilläckligt med poäng till ett G tycker jag, men man vet ju aldrig ifall man har tolkat någon fråga fel eller så. Kanske till och med skulle kunna få ett VG, men det beror helt på vad de olika lärarna tycker är viktigast i svaren. Det är ju 5 olika lärare som har en stor fråga var, så lite svårt att veta vad de är ute efter allihop!

Jag var helt slut i både huvud och kropp när jag kom hem förut. Det första jag gjorde var att fixa en kopp kaffe och en macka. Sen slängde jag mig i soffan och satte på en film. Så himla skönt! Jag tar mig nästan aldrig tid att titta på film längre, det måste bli ändring på det! Jag såg Safe Harbour, som grundar sig på Danielle Steels roman. Jag bara älskar hennes böcker och jag har läst så många jag fått tag i. Jag läser inte ens baksidetexten mer än för att checka av ibland om det är någon bok jag är osäker på om jag läst än eller inte. Jag tjöt floder framåt slutet kan jag lova ^^ Jag har visst gått och blivit riktigt sentimental på senare dar ;)

Nu ska jag prova ut vilka accesoarer jag ska ha till lördagens maskerad! Ser fram emot helgen nu när man äntligen kunnat lägga tentan bakom sig :) Så nu blir det första helgen på länge då jag tänker vara totalt skolfri, jag ska inte läsa en enda sida kurslitteratur! Jag kan tänka mig att sträcka mig så långt som att skriva ut blockboken för nästa kurs. Vi ska egentligen ha läst redan till första föreläsningen på tisdag tror jag, men den boken har inte kommit än så det blir ju lite svårt... Nu ska jag bara göra vad som faller mig in resten av dagen. Jag ska nog dra över med dammsugaren en snabbis med dock eftersom jag får besök av familjen imorrn med ;)


//M.

*~* Ett stressmoment mindre *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0