Stockholm + jobb

Jag var ju då iväg till Stockholm med svt2-kursen i torsdags. Det var riktigt trevligt! Vi tog lite senvägar hela tiden så den beräknade fritiden blev inte riktigt så lång som vi räknat med utan det blev mycket stressande fram och tillbaka hela dagen ^^ Det blev först ett besök till en Moské (en himla massa trappor blev det för att ta sig dit!). Där fick alla tjejer ta på sig kappor, vi såg lite halvroliga/mysko ut om man säger så. Efter det hade vi lunch. Det fick bli lite snabblunch med kebabrulle för att hinna vidare till Synagogan som var nästa stopp. Sedan avslutade vi studiedagen på Klara kyrka där Elise Lindqvist (ängeln på malmskillnadsgatan) berättade lite om sitt liv och kyrkans ideella arbeten.

När dagen var slut gick vi några stycken till ett fik och åt lite innan vi krånglade med tågbokande för att ta oss hem, men tillslut fick vi iaf boka biljett direkt på tåget (Veolia) och fick en egen kupé (!) precis bredvid kiosken :D Så det var ju inte helt fel, speciellt med tanke på att det var något strul med spåren så vi fick åka runt Nyköping istället vilket resulterade i en försening på ca 40 min! Jag köpte mig en öl för att se om det lindrade åksjukan lite, och det funkade faktiskt ;) Stupade i säng direkt när jag kom hem sedan efter en utmattande men trevlig dag.

Fredagen tog jag det lugnt och gjorde ingenting speciellt förrän Lucas kom på kvällen. Då åkte vi direkt ner till stan och åt på Taste of Thai, Jättegott! Lördagen åkte vi till Mekonomen för att försöka få nya bromsskivor eftersom mina redan slagit sig och jag köpte dem i december! Men tror ni jag fick det? Nej just det, för bromsbeläggen var ju inte från Mekonomen så då gällde inte garantin :S Blev rejält besviken kan jag lova.. har ingen lust att lägga 1000 kr på nya skivor igen!

Tog det lugnt resten av dagen och lagade lite mat. Jag packade iordning det jag skulle ha med mig till väster på söndagen. Åkte tidigt eftersom jag skulle jobba på Morsans loppis - en massa skit, kanske antikt? (Rickys sjöbod). Det var inte mycket folk på förmiddagen så jag hade gott om tid till att strosa runt bland alla fynd och plugga lite inför stundande tenta. Framåt eftermiddagen började det dock rulla på.

Igår (måndag) jobbade jag på Café Kårtorp istället. Det rullade på med folk hela dagen men på kvällen var det lugnt så vi kom iväg redan en halvtimme efter stängning vilket var skönt :) Idag har jag pluggat litegrann och mest tagit det lugnt. Nu känner jag att det börjar vara dags för sängen så jag är pigg till jobbet imorgonbitti eftersom jag öppnar! Det var ju inte igår om man säger så, skönt att jag har lite trevligt sällskap till hjälp med! ;)


//M.

*~* Om man ändå hade en hel sommars ledighet istället för jobb *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0