Sommaren är här

Det har varit dåligt med uppdatering nu på sista tiden känner jag. Jag har haft fullt upp med annat och tankarna har varit någon helt annanstans. Dels har jag jobbat väldigt mycket på Kårtorp, har även försökt umgås en del med familjen på min lediga tid och spenderat lite tid utomhus. I mitt förra inlägg nämnde jag att jag förlorat en nära anhörig och det har tagit mig rätt hårt. Det var min dagmamma som gick bort, men hon var så mycket mer än bara en dagmamma för mig. Jag är uppväxt lika mycket där som hemma och har  även spenderat mycket tid där som "vuxen". Dels fortsatte jag gå där för att hjälpa till med de yngre barnen även efter att jag slutat behöva tillsyn, samtidigt tyckte jag det var skönt att åka dit och sitta och plugga i lugn och ro. Eftersom jag förlorade min mormor redan i 6-årsåldern har jag inte många minnen från henne, utan M har till stor del tagit över den platsen. Vi har alltid kunnat prata om livets svårigheter och hon var en stor del av mitt liv. Att hon är borta känns fortfarande overkligt men det har börjat sjunka in.
 
Just nu är jag dessutom orolig för att begravningen ska bli när jag är iväg till Cypern.. Då vet jag inte vad jag gör! Jag behöver verkligen komma bort från all vardagsstress och ladda batterierna inför höstens fullspäckade schema med Engelska. Förutom det så ser jag fram emot att träffa min fina vän på tu man hand igen efter ett halvår isär! Vi har en hel del att ta igen om man säger så. Det har varit tomt i Linköping när Emma varit iväg till Wales hela våren och nu i sommar har vi heller inte haft möjlighet att ses,, men snart så! Och i höst kommer vi kunna träna ihop igen vilket kommer bli ett stort plus :) Det är inte alls lika motiverande att träna ensam!
 
Sommar och soliga dagar... Häromdagen kändes det som om sommaren äntligen drog igång! Som jag har längtat :) Att kunna gå ut i shorts o linne utan att frysa och känna solens strålar värma, vilken underbar och terapeftisk känsla det är! Jag har redan börjat stressa upp mig inför den stundande hösten eftersom jag vet att den kommer bli hektisk. Engelska kursen är den tuffaste inom lärarlinjen, åtminstone i Linköping. Jag älskar engelska, men just grammatiken har jag lite svårt för... Som kortsiktigt mål för resten av sommaren ska jag försöka slappna av mer när jag väl har lediga stunder så jag samlar kraft istället för att göra av med den! Jag ska försöka utnyttja skogarna här hemma och ge mig ut på fler promenader som jag älskar. Det gäller att passa på! Och även omges av människor som får mig att må bra, med början i helgen :)
 
//M.


Kommentarer
Emma

Svar: Du får försöka komma ihåg att beställa en nu då! :P

Usch gumman, det är aldrig kul när någon nära går bort, ingen alls för den delen. Det tar ett tag att ens förstå vad som har hänt.
Jag hoppas verkligen att begravningen inte blir när vi är borta, den kanske hinner bli av innan vi åker? För att gå och säga hej då och på något sätt fira hennes minne kan ju bli lite läkande.

Vi behöver verkligen komma bort och ladda batterierna så att vi orkar med hösten, det kommer ju bli tufft alltså och jag fattar inte hur jag ska lyckas med att läsa dubbelt?! *gulp* Men tur att vi kommer ha varandra, hjälpas åt och peppa varandra. Ja och träna, jag längtar. Bästa träningskompisen! ;)
Ta hand om dig vännen! Kram <3

Svar: Ja eller hur! Ska försöka komma ihåg att titta på det imorgon när jag är ledig ;)
Nej det är ju inte det.. Att ta avsked känns ju som en ganska viktig del, men krockar det finns det ju inget att göra åt det :/ då får jag göra det i efterhand ändå.

Ser verkligen fram emot att ladda batterierna ihop och sedan träna på hela hösten! Finns ingen bättre träningsduo än oss ;)

Miss you darling! Kramar <3
M i k a e l a

2012-07-25 @ 16:23:33
URL: http://mynameisemma.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0