Midsommar

Midsommar firades ju då nere i Figeholm i år :) Jag åkte ner redan på torsdagen för att slippa värsta trafiken och spenderade dagen hos Lucas föräldrar. Kvällen blev det att sitta på balkongen och läsa ett bra tag och på kvällspromenaden mötte jag Sabina så då visade hon deras båt och sin lägenhet. Gick inte hem igen förrän bortåt två ^^
 
På fredagsmorgonen kom hjärtat hem från Karlskrona och sov några timmar, sedan blev det midsommarfirande nere vid hamnen med lite blandat folk. Det bjöds på typisk midsommarmat och tipspromenad samt dans runt midsommarstången. Fick även agera häst åt småflickorna ett tag ^^ Det var ett tag sen kan jag lova! 
Senare på kvällen åkte vi längre ut i skärgården och fortsatte festandet i en fiskebod ombyggd till bar. Jättetrevligt hade vi :)
 
På lördagen åkte vi segelbåt till Solstaström med Sabina och hennes pappa. Dock åkte vi med motor hela vägen för det blåste typ inget. När vi var framme kom det världens regnskur så då var det skönt att vi kommit i hamn. Det blev att äta lite grillat innan vi begav oss till festplatsen för lite dans senare under kvällen då Zekes spelade. Det blev en lyckad kväll med en hel del bugg ;) sen hur bra det gick är en annan sak ^^ 
Vi sov hos Lucas föräldrar på natten och sedan skjutsade de tillbaka oss på morgonen så vi kunde åka tillbaka till Figge med båten igen. Denna omgång seglade vi faktiskt lite med... SCARY! haha. Lutade rätt kraftigt tyckte jag,, men ändå lutade det typ ingenting enligt dem xD Sedan blev det lite oväder med så vi kröp ner och gömde undan oss medan Sabinas pappa fick klä på sig och stå ute och styra. Väl i land blev det lite pizza på Dolce innan jag begav mig hemåt igen.
Det blev en hel del packande på natten inför då stundande Peace&Love-festival som vi åkte iväg till morgonen efter. Mer om detta någon annan dag!
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0