Mardrömskylen

Tog rejäl sovmorgon och gick inte upp förrän framåt 12 ^^ Tog en dusch, fikade och gick sedan ut och solade 1 timme innan jobbet :) Åt lite rester innan jag åkte iväg och fick som vanligt ont i magen... La mig en stund innan jag var tvungen att ¨åka. Får väl se vad läkarna säger imorgon...
 
Vi fick en ny (begagnad) drickakyl på jobbet igår som jag skrubbade ren och fixade i ordning hyllorna på. Ställde upp flaskorna längst fram på varje hylla för att bestämma hur all dricka skulle stå och efter det började jag fylla den.       När jag kommit ungefär halvvägs kom det lite kunde emellan och sedan gick jag bort för att förtsätta och precis innan jag öppnade upp skjutdörren så gav näst översta hyllan vika och allting rasade med ett himla kras! Det var glassplitter och läsk/öl i hela kylen! :( Så det var bara att börja plocka undan de flaskor som höll och plocka glasbitar. Efter det torka bort allt glassplitter och få undan all dryck som samlats i botten. Sedan var det dags att skrubba rent allting igen för att sedan börja fylla den igen... Vi trodde att ena pluggen som håller upp hyllorna var glapp så vi bytte ut den från den gamla kylen. Men upptäckte ganska snart att den var påväg att ge vika igen så fick hålla i hyllan och ropa på hjälp från köpet så vi kunde tömma den. Kollade lite noggrannare på hålen och såg att det var där felet låg då de var uttänjda! Så fick flytta alla hyllor ett steg, och då fick inte stora flaskorna plats istället så fick flytta om igen! Men sen var det "bara" att fylla hela kylen med dryck igen (som jag för övrigt fick hämta in allting nytt från förrådet igen). Detta tillsammans med lite annat extra småplock gjorde att vi inte kom ifrån jobbet förrän 22.30 igår.. var helt slut när jag väl kom hem så det blev sängen ganska snart.
 
Idag gick jag upp betydligt tidigare men inte har jag fått någonting gjort för det. Ska äta lite blodpudding nu innan jag gör mig redo för jobbet. Ska träffa Lasse en snabbis med när han ändå åker förbi på vägen hem sen. Trevligt, trevligt!
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0