Figeholm

Känner mig slutkörd efter en intensiv men riktigt rolig helg i Figeholm :) Direkt när jag kommit till Anna på fredagen åkte vi ner till Gesällen och mötte upp Bernhard o Sebastian :) Där blev det kaffe och semla framför öppna spisen. Efter det blev det att handla lite och sen kom de upp till oss för att äta varma mackor innan vi drog ner till Dolce vita för lite trubadurkväll. Satt mest med grabbarna o snacka lite, dock var det lite svårt med tanke på ljudnivån! Var iaf uppe och dansade litegrann med ;) När trubadurkvällen började lida mot sitt slut gick vi hem till Elvis och hämtade öl, stannade till hos Rasmus på vägen och käka knäckebröd ^^ Sen blev det efterfest hos nån mittemot Dolce. Begav oss hem till Anna några stycken sen framåt 5-tiden, blev lite strul till en början men det löste sig så efter det började vi kolla på film (zombieland),, men halvvägs igenom hade vi somnat allihop! Kändes lite i nacken sen när man vaknade på morgonen efter att ha sovit två pers i två ihopskjutna fåtöljer xD

Jag vaknade redan vid halv 9 på lördagen och kunde inte somna om så jag gick upp och åt frukost medan de andra sov vidare ^^ Gick och la mig i sängen ett tag sen och försökte sova lite till, men gick inge vidare. Blev mest att vänta på att de andra skulle vakna till liv. Sebastian kom förbi med snöscootern en sväng innan vi begav oss ner till Dolce för lite bakispizza, gött! ;) Skulle ha bakat egen pizza hos oss på kvällen och festat, men vi kände inte för det så det blev ändrade planer. Vi bestämde oss för att klä upp oss och äta finmiddag hos Rasmus o Oliver istället. Det blev klyftpotatis, bea o kött som grabbarna fixade :) Det var Rasmus, Elvis, Axel, Anna och jag till en början och så kom Oliver när han slutat jobbet. Tog det lite lugnt och lyssnade på musik och började köra lite dryckeslekar! Sen började det bli feststämning istället xD blev att beställa taxi och dra in till o-hamn sen med för utgång. Hade tänkt gå till Åströms först, men kom på att det var 21-årsgräns så alla kom inte in.. men då hade Oliver redan gått in så honom såg vi inte mer av förrän vi skulle hem sen :P Vi andra gick till Apollo istället. Var väl sådär med folk till en början, men fyllde på en del sen iaf. Det var en ensam, kort gubbe där som verkade allmänt scary, spökgubben som Anna och jag kallade honom. Vi fick iaf skjuts tillbaka till figge sen och fortsatte festandet hos Rasmus och Oliver till en början. Blev lite "jag har aldrig" och dansande. Sen hängde Rasmus o Elvis med upp till oss så kollade vi på film... tills alla utom jag somnade! Kände inte för att se klart filmen så försökte väcka de andra så vi kunde gå o lägga oss,, men en del sover ju då himla tungt! Anna o Rasmus fick sova kvar i soffan :P

Blev några fler timmars sömn den natten iaf, från 7 till 11 ^^ Sen kunde jag inte somna om igen så satte mig och försökte plugga tills de andra vaknade xD Kul sätt att spendera en söndag på, speciellt när man är lite lätt bakis xD Efter att Elvis o Rasmus vaknat gick vi ner för att hämta Axel som var kvar hos Rasmus o Oliver, Anna låg kvar och sov. Grabbarna spelade lite hockey  när vi kom dit. När de gick tillbaka till Anna gick jag över till Lucas o käkade lite. Sen tog vi med oss Axels bil upp till Anna. Blev en lugn kväll. Käkade lite soppa, sen gick Lucas till jobbet och vi andra tittade på film. Den här gången var alla dessutom vakna ;) haha. Efter det gick resten hem och så blev det vara Anna o jag kvar. Sen kom hennes mamma hem från Stockholm med. Jag hade tänkt åka tillbaka till Linköping på kvällen men orkade inte, så jag stannade en natt till. Anna och jag låg o pratade till 4 imorse! Så blev inte så mycket sömn inatt heller xD

Gick upp strax efter 9 och åt frukost innan jag begav mig hemåt till Linköping. Var hemma till halv 1, så jag hade 30 min på mig att packa ur bilen, duscha och äta! hann precis innanför dörren och sätta mig innan föreläsaren drog igång typ! Efteråt åkte jag hem och la mig 1 h, somnade så fort jag la huvudet på kudden! välbehövligt,, men nu börjar jag bli trött igen så är nog dags att sova lite mer snart..



//M.

*~* I'm a happy, happy girl *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0