Dramaredovisning

Idag har jag åtminstone varit duktig och fått massor gjort! Började dagen med dramaredovisning av LTG-metoden (läsning på talets grund) med arbetsgruppen från förra kursen (Grundläggande färdigheter i läsning och skrivning). Aminoff tyckte vi var jätteduktiga och att det var synd att de andra grupperna inte fick se vår superba redovisning,, sug på den ni!! haha Skönt att bli av med den, och skriftliga arbetet sa hon inte heller nåt om så var nog godkänt det med hoppas vi.

Efter redovisningen gick de flesta av oss över till Ellen (Cafét i Key-huset) och fikade lite. Väntade på att våra övriga föreläsningar skulle börja. Josefin och jag gick till klassrummet lagom som vi skulle börja se på filmen "Pelle erövraren". Kände inte för att tränga oss in innan dess när det inte fanns några stolar kvar i klassrummet! Filmen var väl sådär, bätte än jag trodde men väldigt seg... och inget slut! När man kände att själva handlingen borde börja ordentligt kom eftertexten xD Men kommer nog inte vara svårt att skriva om den i papret till på fredag iaf. Imorrn bestämde Josefin, Marie o jag att vi skulle se "Zozo" hemma hos mig istället för att se den i skolan på torsdag, så kan vi sitta och skriva på papret då istället.

Vi käkade lite innan vi åkte hem igen. Jag packade ner alla julsaker, så nu har jag äntligen ett användbart soffbord igen!!! Så himla skönt ;) Va ju tvungen att få det gjort nu när jag får främmande imorrnkväll ju :P Sen så städade jag lite i köket med och bytte ut dukar o dyligt. Tänkte ju träna Aerobic med, men när ja kollade schemat i friskispressen fanns det inte med! Så jag kollade på schemat från hemsidan som jag laddat ner, och där fanns det. Jag ringde till kanonhuset och frågade för säkerhetsskull, men ja det var aerobics 17.30 så då blev det att stressa iväg till det! Ordinarie ledare var sjuk så det var killen som har 2:an i vanliga fall som hade det. Tyckte han hade ganska bra koreografi iaf :)

Efter träningen duscha jag och bytte om innan jag åkte till Maxi för att storhandla... 2 timmar senare och 1000 kr fattigare begav jag mig hemåt igen,, Maxi är farligt!! haha

Nu har jag fikat lite och känner hur ögonlocken börjar bli tunga,, hade tänkt packa lite inför helgen då jag rör mig ner mot figeholm och hälsar på Anna :) Men känner att jag nog inte orkar det! Måste ju hinna få undan det jag lagt fram innan Marie o Josefin kommer imorrn bara :P Men det blir morgondagens bekymmer,, måste läsa massa litteratur imorrn med eftersom jag inte hunnit med någon litteratur alls idag :S


//M.

*~* exhausted *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0