Jag saknar dig

Var på långfika hos Bea förut då, lika mysigt som vanligt :) Vi åt en himla massa gott i omgångar! Först blev det lite sallad, sen bullar, sen päronhalvor med after eight i ugnen, efter det blev det kaffe och chokladboll när Patrik kom hem och sen någon pepparkakscheesecake på det! haha Snacka om att magen var full efter det! Tur att vi tränade igår iaf så man kunde äta med gott samvete ^^ Lär nog behövas några pass till innan alla gosaker vägts upp dock! haha.

Handlade lite på Maxi på vägen hem,, påsen blev lite för full och jag hade dessutom flingpaket med vassa kanter som stack ut så jag bara väntade på att påsen skulle spricka... och mycket riktigt! När jag hade cirka 50 meter hem sprack skiten och innehållet spreds ut över hela vägen :( Bara att lägga allting i den spruckna påsen och försöka hålla ihop den mot kroppen medan jag gick de sista jobbiga metrerna ^^

Lagade till lite sallad med bladspenat, mozzarella, champinjoner och tomat som jag åt till lasagnen jag hade kvar sen i förrgår. Sen ett glas vin till det samtidigt som jag kollade på "Jag saknar dig", det var dock inget bra val av film att se samtidigt som man skulle försöka äta! Usch vad jag grät, typ hela filmen igenom känns det som ^^ Fick passa på att äta lite snabbt mellan tårattackerna! Nu har jag gråtit så att ögonen svider... får nog ta ut linserna inatt! Jag är just nu så himla glad att filmen inte har förstört boken, den är precis lika bra! Läste boken för många, många år sedan och jag fastnade verkligen för den. Jag älskade alla dikter i boken och gjorde till och med ett eget häfte där jag skrev upp alla dikter och skissade några bilder till. Dessvärre vet jag inte vart det häftet tog vägen när jag flyttade till Söderköping :/ Kanske skulle försöka mig på att göra en ny, med lite mer avancerade skisser... men får se hur det blir med den saken.

Många tankar som väckts i och med filmen, jag tror att man omedvetet gör kopplingar till sina egna förluster och de man saknar... Alla känslor väcks åter till liv och det är jobbigt. Jag har en känsla av att AiluCrashs låtar Jag saknar dig och Turn the tide (Cilla turns) kommer att gå varma i högtalarna den närmsta tiden...






//M.

*~* When you loved and lost *~*
Trackback
RSS 2.0