Lucia Movie Night

Inatt var jag ju då på Luciavakan aka Lucia Movie Night på SF. De tre filmerna som visades var Mammas pojkarJack Reacher och den sista vet jag faktiskt inte vad den hette och hittar den inte på SFs hemsida heller konstigt nog. Hur som,, Mammas pojkar tyckte jag var sådär, det är inte riktigt min typ av film och jag hade aldrig betalat för att se den men den hade sina stunder den med. Jack Reacher däremot var riktigt bra! Den var intressant och det hände något från början till slut. Där behövde man absolut inte bli uttråkad. Den sista filmen var väldigt seg och lite udda i början tycker jag men när den väl kommit igång så var den också bra :) Den handlade om en kille som diagnostiserats bipolär efter att ha misshandlat mannen som varit otrogen med hans fru. Han försöker sedan bli den mannen hans fru ville att han skulle vara för att vinna henne tillbaka. Jag trodde att den hette något med Excelsior, för de återkom hela tiden till det begreppet.
 
Konstigt nog så var jag faktiskt inte ett dugg trött under nattens gång :) Det var inte förrän jag satt mig på bussen hem runt halv 8 imorse som jag började känna mig seg. Så det blev att krypa till sängs direkt vid 8 och sedan sov jag till 11. Efter det var det bara att hoppa in i duschen för att vakna till och sedan läsa igenom förberedelserna till litteraturseminariet som började vid 13. Jag var betydligt segare än jag brukar vara, men jag lyckades ändå delta skapligt i diskussionerna så betyget lär inte ha påverkats iaf. Himlen var sådär härligt rosa när jag kom ut ur skolan.
 
 
När jag kommit hem igen blev det att sätta på tevatten och äta lite ostmackor med marmelad framför dagens avsnitt av julkalendern :) Jag har dessutom tryckt i mig lite fil, knäcke och godis... allt för att försöka få "skalet" från ett popcorn i halsen att lossna :( Det har suttit fast sedan första näven popcorn inatt, dvs ca kl 02. Det har börjat skava rätt bra nu :/ Så om någon har något bra tips så hojta till! Nu blir det att sätta igång med Britain en stund innan det blir att gå till sängs. Skulle lätta kunna somna redan nu men lär ju aldrig sova ända tills imorgonbitti i så fall så det är nog bäst att vänta några timmar till iaf!
 
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0