Båtövernattning, Bilvaxning & 80's live

Dags för lite uppdatering igen. I måndags hämtade Sabina mfl upp mig och Lucas med båt i Klintemåla. Sabina, Anna, Markus, Jonas o Mikis hade redan legat ute med båtarna några dagar och på mina lediga dagar åkte jag ner och gjorde dem sällskap. De hämtade oss med Jonsas motorbåt så åkte vi ut till ön där segelbåten låg förtöjd. Sedan spenderade vi dagen där. Vi började med att äta lite frukost (andra frukosten för mig och Lucas). På dagen åt vi lite pastasallad med kassler. Framåt kvällen gjorde vi upp en brasa för att få upp värmen lite. Det var rätt ruggigt och småregnade i omgångar coh sedan var det jättefint i nästa. På kvällen grillade vi kött och bacon, det var riktigt gott! Till det åt vi ugnsstekt potatis och bearnaisesås :) Efter det packade vi snabbt ihop allt vi hade på berget eftersom det börjat blåsa upp och vinden bytte riktning så vi vågade inte ligga kvar inför natten. Det blev lite smått kaosartat innan vi kommit iväg, tagit oss till ett nytt ställe och förtöjt oss igen. Jag var väldigt glad när vi väl satt fast vid land igen! Jag är ju lite smånojig när det gäller vatten (för att uttrycka det milt!). Drack lite kaffe och sedan var det dags att sova. Jag sov som en stock hela natten igenom tills jag vaknade tidigt på morgonen! I vanliga fall kan jag ju aldrig sova borta (och knappt hemma heller för den delen), men till havs sov jag bättre än jag gjort på länge. Dessvärre var jag ju tvungen att åka hem på tisdagen eftersom jag skulle jobba på eftermiddagen. Jonsa o Mikis skjutsade in mig till Klintemåla eftersom de ändå skulle fortsätta hem med båten sen. Lucas stannade kvar några dagar med de andra. Jag vrålkörde tillbaka till lägenheten och slängde mig i duschen för att få ut röklukten ur håret. Har nog aldrig duschat så fort! Slängde på mig kläderna innan jag ens torkat ordentlgit och utan att borsta håret eller nåt för att försöka hinna till jobbet i tid. Ringde på vägen dit och sa att jag nog skulle bli lite sen, men jag hann precis! Kvällen följdes av åska och strömavbrott lite då och då.

Resten av dagarna på jobbet flöt på som vanligt. I torsdags tittade jag till hästarna som jag var djurvakt till och på kvällen följde jag med mamma till hundklubben. Körde lite rallylydnad och hoppade lite hinder med Magdas hund medan hon städade toan ;) Sedan var det möte inför Bia beds cupen den 1-2 sept. Jag ska ju inte vara med och hjälpa till eftersom det är loftahammarsutställning den helgen, men var med på mötet ändå. Hjälpte till att skriva ihop en inbjudan på datan till övriga hundklubbar i närområdet senare på kvällen.

I fredags tvättade jag bilen och Lucas kom hit. Städade ur den invändigt och sen ställde vi in den i maskinhallen så den fick torka till lördagen. Vi grillade och drack några glas vin på altanen med familjen på kvällen. Lagom trött när vi kröp i säng. Hela lördagen gick åt till att vaxa och fixa med bilen tills vi fick snabba oss på att göra oss iordning för 80's live på Grännäsparken på kvällen. Det var trevligt även om medelåldern var ett antal år högre än vår. Det var brorsan, Lucas, Jag, David o Markus som åkte. Jag åkte hem med brorsan när artisterna var färdiga (Pernilla Wahlgren, Tommy Nilsson, Attack, och Tone nånting). Lucas stannade kvar med grabbarna tills det var slut och fick skjuts hit av Markus syster. Jag hade inte fått plats i bilen så jag var ju tvungen att åka hem med brorsan. Men lika bra det så fick Lucas lite egentid med de andra :P

Idag har jag bara slappat och tagit det lugnt hela dagen. Lucas åkte hem strax före fikat. Mamma och jag gick runt sågen med Zookie och blev bjudna på fika i trädgården hos Inger och Anders :) Mysigt och gott! Mamma bjöd in Inger till ljuspartyt på onsdag. Jag borde ha städat lite här hemma idag, men har inte blivit av. Hade först planerat att åka till Malinda imorrn men det blir på tisdag istället så jag får se till och göra lite nytta imorgon istället!
 
Nu blir det nog sängen,,, om jag inte blir fast framför The Bourne Identity tills den är slut...
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0