Långfika

Idag vaknade jag tidigt och gick upp för att duscha och städa undan lite. Diskade en massa disk och pratade lite med pappa i tele. Sedan blev det dramaredovisning i skolan - vi skulle gestalta en elevsituation kopplad till någon artikel i barnkonventionen. Vi lyckades hålla oss för skratt idag iaf, till skillnad från våra repetitioner igår! Då skrattade vi så jag fick träningsvärk ^^

Efter skolan hämtade jag upp Bea så åkte vi ner till stan för att luncha,, men det blev en långfika (ung. tre timmar) istället på Espressohouse. Vi hade en del att ta igen sen sist vi sågs så det var inte tyst en sekund vid vårt bord ^^ Bordet bredvid hann byta personer 4 ggr under tiden vi satt där :P

Sedan begav jag mig hemåt Väster. Fick lite påskmat inne hos Farmor när jag kommit hem. Men borde inte ha ättit så mycket eftersom det var mjölk i allting, och det känner jag av nu tror jag.. trots att jag tog tabletter innnan :/ Men men.. det brukar ju gå över hyfsat snabbt iaf som tur är :)

Har hjälpt mamma att byta lite gardiner och städat i lådor och garderoben - åtminstone tillräckligt för att pracka in lite nya saker! haha. Vi skulle verkligen behöva plocka ut allting och sätta in ordentliga hyllsystem därinne. Förhoppningsvis blir det ett projekt under sommaren. Nu får vi nöja oss med det vi har. Jag ska fixa lite till imorgonbitti så jag får undan mina slit och släng kläder någonstans också. Hur nu det ska gå till...


//M.

*~* förväntansfull *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0