Praktik =)

Har varit ute på praktik nu i två veckor. Det har varit så sjukt roligt :D Önskar bara att jag inte behövde åka tillbaka till universitetet igen nu. Kan stanna kvar gratis som praktikant :P Men det skulle ju dessvärre inte fungera i längden ^^ Praktiken har hur som helst varit väldigt lärorik och jag ångrar inte att jag sökte till lärare. Mitt problem nu är bara att välja om jag ska ha kvar gymnasiet som inriktning eller om jag ska ändra till yngre åldrarna samt förskolan. Får se hur jag gör, men efter de här veckorna lutar det nog faktiskt mer åt de yngre ;)

Igår red jag igen också för första gången på väldigt länge :D Det var så himla härligt, helt underbart bokstavligt talat. Kändes verkligen som om jag kommit hem och hittat en borttappad del av mig själv. Tror jag måste försöka börja åka hem ibland och rida. Helen sa att det bara var att jag hörde av mig, hon ville gärna ha hjälp :) Kändes så härligt att rida Kapen igen. Red honom några gånger för typ 6 år sen, när Helens lilla Jonna var liten bäbis ^^ Men märktes hur mycket han hade lärt sig sedan dess. Då kunde han knappt gallopera (föredetta travare) Men men, måste helt enkelt se till att kunna rida honom igen, gärna så snart som möjligt :) (trots träningsvärk, onda sittben och knän)

Idag fyller ju Andreas 24 år med :) Bakade en blåbärspaj till honom som han ska få imorgon när han kommer istället för tårta :P Blåbären plockade jag igår när jag och Therése varit i skogen med några 1:or. Hoppas den är lika god som den ser ut :)

Nej nu är jag trött, dags att sova. Hur roligt det än är med praktik så är det rätt utmattande ^^ Hela tiden tidiga morgnar och ungar som pockar på uppmärksamhet. Men det är det värt :)


//M.

*~* Happytime  *~*


Kommentarer
simon

hur blev det då? kvar på gymnasiet va? :) verkar mkt roligare.

2010-01-07 @ 00:01:42
URL: http://varaivarberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0